CircleCircle

Aplikacja turystyczno-informacyjna

Image

Wprowadzenie

Zgłosiła się do nas jedna z jednostek administracyjnych w kościele katolickim z zapotrzebowaniem na aplikację mobilną, która ułatwi kontakt z członkami parafii oraz zachęci do poznania historii obiektów sakralnych. Otrzymaliśmy bardzo okrojoną listę założeń, ponieważ klient nie do końca wiedział jak powinna wyglądać oraz działać taka aplikacja. Zaoferowaliśmy naszą pomoc oraz przeprowadzenie analizy rynkowej, a w konsekwencji biznesowej.

Opis problemu

Tło: Jednostka administracyjna kościoła katolickiego zauważyła potrzebę lepszego kontaktu z członkami parafii oraz promowania historii i znaczenia obiektów sakralnych. Tradycyjne metody komunikacji i promocji okazały się niewystarczające w dobie cyfryzacji, co skłoniło ich do poszukiwania nowoczesnych rozwiązań.
Wyzwania: Brak jasnych wytycznych oraz założeń dotyczących funkcjonalności aplikacji, potrzeba przeprowadzenia analizy rynkowej, konieczność stworzenia intuicyjnej i łatwej w obsłudze dla wszystkich członków parafii, integracja funkcji umożliwiających łatwy kontakt z parafią oraz dostarczanie wartościowych informacji o obiektach sakralnych.

Cele projektu

Główne cele: Stworzenie aplikacji mobilnej, która umożliwi łatwy i szybki kontakt z członkami parafii, poprawiając tym samym komunikację wewnątrz wspólnoty. Zachęcenie użytkowników do poznania historii i znaczenia obiektów sakralnych poprzez dostarczanie wartościowych i interesujących informacji. Zwiększenie zaangażowania członków parafii poprzez interaktywne funkcje aplikacji, takie jak kalendarz wydarzeń, powiadomienia o mszach i spotkaniach oraz możliwość zadawania pytań.
Specyficzne cele: Opracowanie systemu CMS pozwalającego na wprowadzanie informacje o obiektach sakralnych, ich historii, godzinach otwarcia, wydarzeniach oraz kontaktach do parafii. Implementacja funkcji personalizacji, które umożliwią jednostkom organizacyjnym oraz użytkownikom dostosowanie aplikacji do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Zaprojektowanie intuicyjnego i łatwego w obsłudze interfejsu, który będzie dostępny zarówno dla młodszych, jak i starszych użytkowników.

Przebieg projektu

Największym wyzwaniem było stworzenie aplikacji mobilnej, która nie tylko ułatwiłaby kontakt z członkami parafii, ale także zachęciła do poznania historii obiektów sakralnych. Kluczowym elementem było zrozumienie, jak powinna wyglądać i działać taka aplikacja, co wymagało przeprowadzenia analizy rynkowej i biznesowej od czego zaczęliśmy.

Opracowaną specyfikację przedstawiliśmy naszemu klientowi, który poprosił o uwzględnienie jeszcze kilku funkcjonalności m.in. możliwość generowania kodów QR, które będzie chciał umieścić przy obiektach sakralnych, oraz skanera kodów QR wbudowanego w aplikację mobilną.

W kolejnej fazie projektu skupiliśmy się na stworzeniu podstawowej wersji aplikacji, która umożliwiała użytkownikom przeglądanie informacji o obiektach sakralnych oraz nawiązywanie kontaktu z parafią. Na potrzeby uzupełniania treści powstał prosty w obsłudze system, w którym nasz klient może uzupełniać oraz aktualizować treści wyświetlane w aplikacji mobilnej.

W kolejnych etapach wprowadziliśmy zaawansowane funkcje, takie jak oferowanie spersonalizowanej treści, co zwiększało atrakcyjność i użyteczność aplikacji. Dodatkowo umożliwiliśmy wysyłanie powiadomień do członków parafii.

Projekt zakończył się prezentacją u klienta oraz krótkim szkoleniem na potrzeby obsługi systemu zarządzania treścią. Razem z klientem wprowadziliśmy pierwsze dane do aplikacji, po pewny czasie klient poinformował nas o rozpoczęciu procesu promocji, a także pierwszych pozytywnych opiniach.

Technologie

Projekt zrealizowaliśmy w ciągu 3 miesięcy. W pierwszych fazach projektu dużą pracę musiał wykonać nasz analityk badając rynek oraz potrzeby klienta i tworząc specyfikację, na podstawie której mogliśmy zrealizować projekt. Poza analitykiem w zespole pracował jeden full-stack oraz jeden backend deweloper, tester oraz specjalista DevOps. Użyliśmy sprawdzonych technologii takich jak Java, React oraz Ionic.

Efekt

Udało się nam spełnić oczekiwania klienta, a dostarczona aplikacja mobilna spotkała się z dobrym przyjęciem. Pomimo początkowej niepewności klient stwierdził, że dokładnie tego potrzebował. Stworzyliśmy kompleksowy system umożliwiający:

  • Łatwy i szybki kontakt z członkami parafii
  • Prowadzenie Bazy zabytków i obiektów sakralnych z szczegółowymi informacjami
  • Spersonalizowane treści dla każdego z użytkowników
  • Możliwość generowania kodów QR dla obiektów sakralnych oraz obsługę skanera kodów QR
  • Intuicyjną oraz łatwą obsługę bez względu na wiek użytkownika
  • Wysyłanie notyfikacji do członków parafii

System został wprowadzony w jednostce administracyjnej w kościele katolickim. Nasz klient zanotował pierwsze pozytywne reakcje użytkowników, co świadczyło o tym, że wykonaliśmy nasza pracę z należytą starannością. Zgłoszono nam również wzrost aktywności parafian.

Wnioski i lekcje

Projekt pozwolił nam zdobyć cenne doświadczenie w zakresie współpracy z klientem, który nie zawsze musi być zaznajomiony z nową technologią oraz trendami. Nasz zespół oferuje wsparcie na każdym etapie prac, także podczas planowania projektów. Udało nam się stworzyć rozwiązanie, które nie tylko spełniło wymagania klienta, ale pozwoliło nam stworzyć szablon pod przyszłe projekty dotyczące tematyki turystyczno-informacyjnej.